Egyszarvu szerint..

Minden mi új, minden mi jó :) (szerintem)

Utolsó kommentek

Linkblog

Rovatok

2008.04.28. 10:59 Egyszarvu

A vámpírok démoni mestere - Darren Shan

A megjelent rajongók számából ítélve nem csak én voltam kíváncsi Darren Shanre, az imádott Vámpír könyvek és a Démonkönyvek szerzőjére. Ugyan 3 éve volt Magyarországon, de akkor egyéb elfoglaltságok miatt nem tudtam ott, lenni, most viszont sokakkal együtt türelmetenül vártuk, hogy eljöjjön a NAP.

Darren 26-án érkezett Budapestre (előző napon Kecskeméten dedikált), ahol reggel 10 órától egy egyórás közönségtalálkozó, amolyan kérdez-felelek zajlott vele a Jövő házában. Furcsálltam, hogy nem voltunk sokan, az időközbeni beszállingózókkal együtt olyan 30-an, de így hamar családias légkör alakult ki. Darrent csak képekről ismertem eddig, amikről azt a következtetést vontam le, hogy egy egész aranyos emberke lehet. No hát kérem, így élőben találkozva vele, egy végtelenül imádnivaló figura, rettentő közvetlen és barátságos mindenkivel, és ez az új, hosszabb haj kifejezetten jól állt neki. Persze stílszerűen THE DEMONATA-s kapucnisban jelent meg, és szorgalmasan válaszolgatott a kérdéseinkre. Néhány kérdést és választ leírnék, természetesen a saját szavaimmal, de a lényegen megpróbálok nem változtatni. Egyébként a beszélgetésen 2 hölgy volt a nyelvi korlátok megszűntetésére, és ez nagyon jó volt!

Kérdés: Mit szólsz a készülő filmhez?
Darren: A forgatókönyv nem igazán tetszik nekem, de én nem szólok bele semmibe, csinálják ők, ha rossz lesz, ne engem tessék okolni! Egyébként akik a forgatáson részt vesznek, mint pozitívan nyilatkoznak a készülő filmről.

Kérdés: Mit tervezel a Démon-sorozat utánra?
Darren: Az utolsó könyv kaidása után fog megjelenni egy önálló könyv, ami Larten Crepsley életéről fog szólni. (mit ne mondjak, ennek baromira örülök -a szerk.)

Kérdés: Mond valamit a City trilógiáról!
Darren: Az első két kötete még a pályám elején megjelent, de nem volt sikeres, és azóta rájöttem, hogy az nem jó, ahogy megírtam akkor, most átírtam, átdolgoztam, és nemrég jelent meg az első része Angliában. Ez az első rész egy gengszter történet, a második egy  krimi, fantasy elemekkel vegyítve. Az első két kötet olvasható önállóan is, nem függnek össze, viszont a harmadik részben összefutnak majd a szálak. Ezt a sorozatot csak felnőtteknek ajánlom, legalábbis mindenképpen 16 év feletti olvasóknak, mert ez is elég dúrva,  viszont itt túlságosan is érezhető, hogy ez a valós világ, és nem egy kitalált dimenzió, démonokkal. Ez kőkeményen itt játszódik, a Földön.

Kérdés: Szoktál ajándékot kapni a rajongóktól? Mi volt eddig a legfurább, amit kaptál?
Darren: Már egy egész halom kicsi koporsóm és koponyám van otthon! :) De a legfurább talán az volt, amikor kaptam egy nagy csomagot Iránból. Tudni kell, hogy ott a könyveim illegálisan jelennek meg, és eléggé félve nyitottam ki a hatalmas csomagot... Aztán csak kitártam a dobozt, és egy hatalmas sárga plüsscsibe volt benne.. A mai napig nem tudom, hogy miért, de nem akartam a válaszlevélben megkérdezni: Mégis mért küldtetek nekem egy csibét? Még az is lehet, hogy az ott kiadott  könyveimben óriás csirkék a főszereplők! :)

Kérdés: Hogy lehet, hogy egy ennyire szimpatikus és kedves archoz, ilyen sötét könyvek társulnak?
Darren: Talán azért, mert én kiírom magamból ezeket a sötét dolgokat, így amikor befejezem az írást, teljesen elszáll belőlem  minden rossz. De nézzétek meg a humoristákat. Ők azzal töltik a napjaikat, hogy másokat megnevettessenek, és íme ők az egyik leg mogorvábbak a magánéletben.


Kérdés: Mi volt az eddigi legfurább kérdés, amit feltettek neked?
Darren: Egy ugyanilyen beszélgetés alkalmával megkérdezte egy lány, hogy ugyebár a vápíroknak nem lehet gyerekük. Akkor a lány vámpírok menstruálnak? Persze a teremben lévő összes fiú fogta a fejét. Én meg nem voltam felkészülve ilyen kérdésre, úgyhogy a válaszom ennyi volt: Nem.

Kérdés: A könyvekben szereplő neveket te találod ki?
Darren: Mindig megpróbálok olyan neveket alkotni, ami minden országban megállja a helyét, persze sok létező név van, de felhasználok külföldi neveket is. A démonkönyvek 7. részétől kezdve lesz egy magyar nevű szereplő is, Kovács, amit a legutóbbi ittjártamkor jegyeztem meg. Ez a szereplő egy gyáva alak lesz, mégis egy kulcsfigura, ugyanis a befejező 6 kötet még sötétebb és dúrvább lesz, mint az eddigiek, és Kovács humoros részei fogják enyhíteni ezt a nagy nyomást a történetben.

Kérdés: A könyvekben szereplő helyszínek mennyire valóságosak?
Darren: A Bec (Az Áldozat) kötet minden helyszíne létezik Írországban, bár sajnos én még nem jártam ott, de neten is rá lehet ezekre keresni. A városok leírásához
merítek Londonból és Limerick-ből (Londonban van egy lakása, Limerickben pedig a háza -a szerk.), de sokszor nem konkrét helyeket írok le.

Persze még sok-sok kérdés és válasz hangzott el, szerintem ezek voltak az érdekesebbek, és amik most hirtelen eszembe jutottak. Darren aztán 11 órától dedikált a Nemzetközi Könyvfesztivál keretében a Móra kiadó standjánál.
Itt már azért szépen kígyózó sor állt Darren asztala előtt. Mindenkinek névreszóló és kötethez illő bejegyzés került Darren neve mellett a könyvbe, és akik óhajtották, fotózkodhattak Darrennel, aki türelmesen vágta a "smiley" és a "scary" arcokat a fotók kedvéért. Valószínüleg délutánra már elfáradhatott, így nem tudom, akkor mennyi kép készült, és milyen mennyiségü iromány került a könyvekbe, de az biztos, hogy aki személyesen találkozott Darrennel, imádta őt, és ő viszont a rajongóit!

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://egyszarvu.blog.hu/api/trackback/id/tr9445093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balázs 2008.05.21. 19:14:07

Jaaaaj, annyira irigyellek! Én is úgy elmentem volna, nah de legközelebb ha törik, ha szakad megyünk én legalább is mindenképpen! Ez a City sorozat micsoda, még nem halotam róla!

(Am megyek 14.-én!! :D )

Egyszarvu 2008.05.21. 20:33:36

Fundor! Megkaptam az sms-ed, bocsi, csak későn olvastam, és akkor már nem akartam írni!! Reméltem is, hogy jössz!!!! Próbálj csak meg nem jönni! :P
Pusszancs

Christof 2008.06.02. 08:10:08

Tök jó fejnek néz ki a manusz.
Abszolút nem ilyennek képzeltem, de azért jó bazsajgós feje van:D
Mondjuk a démon sorozat első könyvének henteléses része után inkább gondoltam volna egy véreres szemű Dracula 2-nek, mint ilyennek:D
süti beállítások módosítása